Touloupis, Th., & Athanasiades, C. (in press). Internet addiction among students of Psychology: The role of resilience and perceived economic hardship. Psychology.
Αθανασιάδου, Χ. (Επ. Εκδ.) (2020). Συμβουλευτική Ψυχολογία: Έρευνα και Εφαρμογές. Αθήνα: Gutenberg.
Φλούλη, Α., Αθανασιάδου, Χ., & Τουλούπης, Θ. (2020). Συμβουλευτική στο σχολικό πλαίσιο. Στο Χ. Αθανασιάδου (Επ. Έκδ.) Συμβουλευτική Ψυχολογία: Έρευνα και Εφαρμογές (σελ. 201-239). Αθήνα: Gutenberg.
Touloupis, Th., & Athanasiades, C. (2020). Information and communication technologies teachers’ perspective regarding online risk behaviors in school age. International Online Journal of Primary Education, 9(1), 1-17.
Touloupis, Th., & Athanasiades, C. (2020). A comparison between primary school principals’ and teachers’ perceptions of students’ online risk behaviors: The role of perceived self-efficacy. Cambridge Journal of Education, 50(4) 1-18.
Τουλούπης, Θ., Αθανασιάδου, Χ., & Κιοσέογλου, Γ. (2018). Η οπτική των δασκάλων σχετικά με τη ριψοκίνδυνη διαδικτυακή συμπεριφορά μαθητών/τριών δημοτικού: Ο ρόλος της επαγγελματικής ικανοποίησης και της εξουθένωσης. Hellenic Journal of Psychology, 15, 40-75.
Sorrentino, A., & Athanasiades, C. (2018). Cyberbullying in Greece. In A. C. Baldry, C. Blaya & D. Farrington (Eds.) International perspectives on cyberbullying: Prevalence, risk factors and interventions (pp. 189-204). Switzerland: Palgrave Macmillan, Springer Nature.
Kastrani, Th., Deliyanni-Kouimtzis, V., & Athanasiades, C. (2017). Women as counselling and psychotherapy clients: Researching the therapeutic relationship. The European Journal of Counselling Psychology, 6(1), 138-161.
Touloupis, Th., & Athanasiades, C. (2017). Principals’ attitudes towards risky internet use of primary school students: The role of occupational factors. Education and Information Technologies, 23, 497-516.
Δεληγιάννη, Β., & Αθανασιάδου, Χ. (2017). Κουλτούρες της θηλυκότητας και γυναικείες ταυτότητες στο ελληνικό πλαίσιο: Εφηβικές αναμνήσεις δύο γενεών γυναικών. Στο Κ. Δαλακούρα, Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Χ. Τζήκας, & Β. Φούκας (Επ. Έκδ.) Θέματα ιστορίας της ελληνικής εκπαίδευσης και φύλο (19ος και 20ος αιώνας) (σελ. 413-430). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.
Athanasiades, C., Baldry, A. C., Kamariotis, Th., Kostouli, M., & Psalti, A. (2016). The “net” of the internet: Risk factors for cyberbullying among secondary school students in Greece. European Journal on Criminal Policy and Research. Doi: 10.1007/s10610-016-9303-4
Athanasiades, C., & Giovazolias, Th. (Eds.) (2016). Postgraduate Research in Counselling Psychology in Greece. The European Journal of Counselling Psychology, 5(1), 1-3.
Kostouli, M., Xanthopoulou, D., & Athanasiades, C. (2016). Economic strain and subjective well-being in married couples with children: A dyadic analysis. The European Journal of Counselling Psychology, 5(1), 43-61.
Athanasiades, C., Kamariotis, H., Psalti, A., Baldry, C. A., & Sorrentino, A. (2015). Internet use and cyberbullying among adolescent students in Greece: The “Tabby” Project. Hellenic Journal of Psychology, 12, 14-39.
Kastrani, Th., Deliyanni-Kouimtzi, V., & Athanasiades, C. (2014). Greek female clients’ experience of the gendered therapeutic relationship: An interpretative phenomenological analysis. International Journal for the Advancement of Counselling. DOI 10.1007/s10447-014-9227-y
Τουλούπης, Θ., & Αθανασιάδου, Χ. (2014). Η ριψοκίνδυνη χρήση της νέας τεχνολογίας μεταξύ μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Εθισμός στο διαδίκτυο και ηλεκτρονικός εκφοβισμός. Hellenic Journal of Psychology, 11, 83-110.
Loewenthal, D., Malikiosi-Loizos, M., & Athanasiades, C. (Eds.) (2013). The psychological therapies’ response to the economic crisis in Europe – is a psychosocial response required? European Journal of Psychotherapy & Counselling, 15(4), 307-310.
Χουχούλη, Β., Αθανασιάδου, Χ., & Γεωργάκα, Ε. (2012). Ο λόγος των επαγγελματιών υγείας και εκπαίδευσης για την αναπηρία. Ψυχολογία, 19(3), 313-332.
Αθανασιάδου, Χ. (2012). Φεμινισμός και Ψυχολογία: Συνέπειες στην έρευνα, στην κλινική πρακτική και στη συλλογική κοινωνική δράση. Ψυχολογία, 19(2), 230-236.
Αθανασιάδου, Χ. (2011). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στο σχολικό πλαίσιο. Hellenic Journal of Psychology, 8(3), 289-308.
Κοτρώνη, Ε., & Αθανασιάδου, Χ. (2011). Η δια του λόγου κατασκευή της ταυτότητας των ανύπανδρων γυναικών. Ψυχολογία, 18(3), 363-380.
Ψάλτη, Α., & Αθανασιάδου, Χ. (2011). Συμβουλευτική παιδιών/εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες. Στο Μ. Κωνσταντίνου & Μ. Κοσμίδου (Επ. Έκδ.) Νευροψυχολογία των μαθησιακών διαταραχών (σελ. 271-291). Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου.
Αθανασιάδου, Χ., & Ψάλτη, Α. (2011). Γνώσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό στο σχολείο. Hellenic Journal of Psychology 8(1), 66-95.
Athanasiades, C., & Deliyanni-Kouimtzis, V. (2010). The experience of bullying among secondary school students. Psychology in the Schools, 47(4), 328-341.
Athanasiades, C. (2008). Towards an integrated identity in counselling psychology: Graduate, professional and academic experiences. Counselling Psychology Quarterly, 21(3), 237-245.
Athanasiadou, C. (1998). Book review “Shaping the future of Feminist Psychology: Education, research and practice”, J. Worell & N. G. Johnson (Eds.). Feminism & Psychology, 8(4), 494-497.
Athanasiadou, C. (1997). Postgraduate women talk about family and career: The discursive reproduction of gender difference. Feminism & Psychology, 7(3), 321-327.